Psiholog provodi psihologijska ispitivanja korisnika s ciljem utvrđivanja funkcionalnog stanja djeteta. Ispituje se stupanj kognitivnog, emocionalnog i socijalnog razvoja, te postoje li indikatori organske disfunkcije središnjeg živčanog sustava. Na temelju rezultata psihologijskog ispitivanja psiholog daje mišljenje i procjenu koje slute potrebama ovog Centra ili neke druge ustanove (škola, vrtić, druga ustanova socijalne skrbi sl.).
Rad psihologa uključuje:
- Opservaciju ponašanja korisnika,
- Pružanje podrške i pomoći u razdoblju adaptacije na novonastale životne okolnosti
- Psihološko savjetovanje korisnika ovisno o potrebama
- Savjetodavni rad s roditeljima/ skrbnicima (savjetovanje o novim načinima suočavanja sa stresnim situacijama, nošenja s teškoćama, osvještavanja vlastitih osjećaja, rješavanja konflikata)
- Psihološko osnaživanje korisnika,
- Prevencija rizičnog ponašanja,
- Pomoć pri rješavanju konfliktnih i drugih kriznih situacija
- Poticanje razvijanja primjerenih oblika ponašanja
- Primjena mindfulness programa kroz grupni i individualni rad
- Konzultacije s drugim stručnjacima/terapeutima koji rade s djetetom.
Osnovne metode rada: psihologijski intervju, psihologijski testovi inteligencije, neuropsihologijski testovi, testovi motorike, opservacija, skale praćenja, upitnici, konzultacije s nastavnicima i stručnim suradnicima Centra te razgovor s roditeljima /skrbnicima /udomiteljima/odgajateljima iz drugih ustanova.
Stručni rad psihologa usmjeren je na osnaživanje korisnika i pružanje psihološke podrške, postizanje i održavanje psihološke ravnoteže korisnika, praćenje promjena na kognitivnom planu i planu osobnosti.